Musim kemarau..panasss

Musim kemarau ni cukup panas. kalau keluar rumah waktu tengah hari, nak celik mata pun susah..panas terik. rasanya suhu mungkin mencecah 34 celsius.
Lalu, aku terbayang..alangkah seronoknya kalau dapat berendam di dalam air kat air terjun.
Lata Bukit Hijau

Ya, Lata Bukit Hijau..aku pernah pergi dulu. Airnya cukup sejuk macam ais. Bila dah berendam, rasa tak mau naik kerana dingin airnya.

Lata Mengkuang
Satu lagi tempat air terjun yang aku suka pergi iaitu Lata Mengkuang. Airnya pun dingin sangat. Tapi kalau musim kemarau, airnya kurang. Susah juga nak cari tempat yang dalam. Kalau nak berendam pun, kene meniarap baru la air kena semua badan.
Lata Bayu
Lata Bayu…tempat ini selalu aku pergi. Airnya banyak dan sangat sejuk. Kalau nak pergi, mesti bawa nasi untuk berkelah. Lepas makan, terjun dan berendam…best sungguh.
Bayangkan..pada waktu tengah hari yang panas ni, berendam di Lata Bayu yang sejuk airnya!

Tinggalkan komen

Filed under Uncategorized

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s